Boka tid med en bygglovhandläggare
I den här e-tjänsten kan du boka tid för rådgivning med en handläggare för bygglov.
I första hand så är det rådgivning över telefon under våra telefontider som är enklast, men det går att boka ett digitalt möte eller ett fysiskt möte i Stadshuset.
Träffa oss fysiskt eller digitalt
Mötestiden är satt till 20 minuter som längst. Vid möte i Stadshuset så begränsas antal personer till två personer utöver handläggaren. Handläggaren möter upp er vid Kundcenter på utsatt tid. Digitala möten sker via en länk i mötesprogrammet Microsoft Teams som bygglovenheten skickar till angiven e-post senast 30 minuter innan mötestiden.
Bygglovenheten har telefontider på tisdagar mellan 10.00-12.00 samt torsdagar mellan 13.00 och 15.00, då nås vi via 0303-23 80 00.
OBS! Har du frågor om ett pågående ärende, kontakta din handläggare direkt via E-post eller under telefontid.
Så här fungerar det:
- Skriv in dina kontaktuppgifter
- Beskriv ditt ärende
- Ladda upp eventuella filer (ex. ritningar, bilder)
- Välj mötestyp, digitalt möte eller fysiskt möte
- Välj datum och tid för mötet
- Skicka in din bokning
Hjälp med bokningen
Om du behöver hjälp med själva bokningen så ring kommunens kundcenter på telefon 0303-23 80 00.
Mer information om bygglov hittar du på kungalv.se eller logga in här för att se dina pågående ärenden hos oss.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Mobilnummer
Vi behöver spara och behandla dessa uppgifter för att boka en tid för rådgivning. Dina uppgifter kommer att delas inom kommunen med den personal som behöver uppgifterna för att utföra sitt arbete samt med de personuppgiftsbiträden som hanterar uppgifter för kommunens räkning. Uppgifterna kan också komma att delas med tredje part, men endast om så krävs enligt lag. Dina uppgifter kan komma att överföras till tredje land, dock endast som ett led i teknisk support och enbart till parter som är bundna av dataskyddsförordningen genom avtal.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- Uppgifter sparas som längst tre månader efter mötet.
Dina uppgifter kommer att sparas så länge det är nödvändigt för ändamålet. Uppgifterna raderas sedan i enlighet med kommunens gallringsföreskrifter men kan komma att bevaras för arkivändamål.
Övriga upplysningar
Mer information om hur Kungälvs kommun behandlar personuppgifter och dina rättigheter finns på Kungälv kommuns webbplats: www.kungalv.se/Integritetspolicy/
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringOm du har klagomål på vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att ange klagomål till tillsynsmyndigheten som är Integritetsskyddsmyndigheten (IMY). Du finner mer information på IMY:s hemsida Lämna ett klagomål enligt GDPR | IMY.
Personuppgiftsansvarig
Miljö- och byggnadsnämnden
kommun@kungalv.se
Bygglovenheten
kommun@kungalv.se
0303- 23 80 00
Fråga om inloggning
Om du loggar in så kan vi förifylla frågor med uppgifter vi hämtar från andra system t.ex. skatteverket.
Logga in och starta e-tjänstenGå vidare utan inloggning