Anmäl förlorat, trasigt eller defekt busskort

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Förlorat eller trasigt skolkort

Om eleven har förlorat sitt skolkort eller råkat förstöra kortet ska detta anmälas via denna e-tjänst. När anmälan har mottagits kommer skolkortet att spärras och ett tillfälligt skolkort med en giltighetstid på 7 dagar kommer att skickas ut till adressen som angivits i anmälan. 

I väntan på det tillfälliga skolkortet ansvarar du själv/vårdnadshavare för att du/eleven kommer till och från skolan. Kostnaden för förlorat eller trasigt skolkort är 100 kronor.
När det nya ordinarie skolkortet är redo att hämtas ut på Stadshuset (Ytterbyvägen 2, Kungälv) kontaktas anmälaren via mejl till den e-postadress som angivits i e-tjänsten. Tänk på att även kolla i skräpposten då e-post också kan hamna där.

Defekt skolkort

Om kortet är defekt ska detta anmälas via denna e-tjänst. Observera att det är väldigt sällan som ett skolkort slutar att fungera. Oftast beror det på att skolkortet inte hålls tillräckligt länge framför kortläsaren. Innan du anmäler ditt kort som defekt bör du därför testa igen att hålla kortet mot kortläsaren för att dubbelkolla om det verkligen har slutat att fungera. 
När anmälan har mottagits kommer skolkortet att spärras och ett tillfälligt skolkort med en giltighetstid på 7 dagar kommer att skickas ut till adressen som angivits i anmälan. 
I väntan på det tillfälliga skolkortet ansvarar du själv/vårdnadshavare för att du/eleven kommer till och från skolan. 
Vi kontaktar dig via e-post när det nya skolkortet finns att hämta i Stadshuset.

OBS! För att få ut ditt nya kort måste du ta med ditt defekta skolkort (eller eventuellt kvitto som du fått av busschauffören)
Ingen avgift tas ut.

Saknar du Mobilt Bank-ID

Saknar du ett Mobilt Bank-ID kan du göra din anmälan till Kundcenter via kommun@kungalv.se.
 

Följande behövs för e-tjänsten

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa